Wednesday, August 29, 2007

SIRT ÇANTALARI

bakır çağında insan kendi ihtiyacı olan şeyleri yanında taşımaya başladı. artık avcılık için daha fazla yuruyor arada begendigi ve topladıgı seyleri ve avladıgı seyleri geri götürmek için onları yanında taşımalıydı. insan vucudunun aslında en zayıf yerlerinden biri olan bel her agırlık taşıma da zorlanıyordu. pek de aptal olmayan atalarımız agırlıgı bele dik bir yerde ve kalca uzerinde tasımanın akıllıca oldugunu biliyorlardı ve sırt cantasını icat ettiler.omuzlarına asılı agırlık onları diger taşıma pozisyonlarından daha az rahatsız ediyordu. alplerde bulunan donmuş atamızın bile sırt cantası vardı.

ben sırt cantalarını severim hatta onları ağır olarak taşımaktan farklı bir zevk alırım oldum olası. ilkokula giderken derlerdi ki ders programındaki derslerinizin kitaplarını getirin ben herşeyi taşırdım. bundan zevk alırdım. yıllarca da boyle oldu. ilerleyen yıllarda ancak iki omzuma birden asmadımda tek omzuma astım. neyse okurken ozellikle universiteye kadar olan kısımda tam anlamıyla hiç kullanamadım.

uniye geldigimde bolumunde etkisiyle birden fazla çanta taşımam gerekti maket mazemeleri falan herzaman cok buyukce bir sırt cantam oldu. içinde resmen hayatımı taşıdıgım, cuzdan telefon kalem t shirt sapka su elma pergel maket bucagu walkman ve evet walkmen ben okurkene mp3 player bu kadar yaygın deildi sinema bileti yarım sandaviş bir suru fiş falan filan

..........

bir de universitenin bana faydası dagcılıga baslayarak bir cantanın ne kadar işlevsel ve hayati fonksiyonlarının oldugu ve onu dogru tasımanın insanı hakkaten nasıl da yormadıgını gormemdir. sonradan dagcı cantalarına hasta oldum bence en buyugu en guseliydi başlarda sonra mantıklı yemek goturmeyi ogrenince aslında hayati seyleri tasımak için 80 lt ye deilde 60 lt ye sıgılabildigini gordum ama cocukluktan gelen agır tasıma zevki en buyuk ve en dolu her yerinden bir şeyler sarkan çantanın benim olmasnı sagladı hep. bende hep tedarikli oldum herseye aç kalmam imkansız ıslanırsam 22 yedek kıyafetimden birini secmekse zordu benim için.



vakit gecti sokaklarda gun gectikçe sırt cantası azaldı sırt cantası gittikçe spor yapan veya outdoorla ilgilenenlerin çantası oldu okula uni.yeyse insanlar yandan askılı aslında hiç mi hiç ergonomik olmayan çantalarıyla gitmeye başladılar. bense hep sırt çantalarının daha guzel oldugunu tabii ki guzellerinin dusunmeye devam ettim laptop cantalrıda yandan asılıyordu.

daha oncede soylediğim gibi lost sayesinde ve de kuresel ısınma gibi konular yuzunden dogayla içiiçeyim ben inmajının yukselmesi nedeninden bilinçli olarak yukseltilmesi nedeniyle( sonucta bu da moda) sevinerek soyluyorumki sırt cantaları geri geliuor hem de herzamankinden dah guzel ve rahat. yaşaın gelişen teknolojiler.

ve de reklamı boyle olan bir urun alınmaz mı be

ayrıca hafta sonları benim gibi çok yol yapan biri için çok kullanışlı urundur. vede tekrar tozlu raflardan dag cantalarımızı indirme vaktimiz geldi çünkü Rock ' n Coke vakti geldi.

6 comments:

Emir Bey said...

son günlerde kime denk gelsek

"abi lostun şu şu sezonun bu bu bölümünü izledin mi babaaaa harika bişi yaaüüü"

diyorlar.

bir gün istemeden de olsa döveceğim bir kaçını :D

görüşmek lazım özledik !

fijibaha said...

emirbey: içerikleri okumadan sadece başlıklara bakarak yorum yazdıgınızdan korkuyoruum.
ancak evet goruselim biz de ozledik!
yanlız evet dovme konusunda ben de bana spoiler yapıldıgı için sana katılıyorum
arkadaş ben yavaş izlemek istiyorum kime ne
ve de iradeliyim kendimi tutabiliyorum daha ne

Anonymous said...

emir yargın beyefendi,
çay temalı kısa filminizi, piyanist şantör edalarınızı, şizofrenik eğilimlerinizi izledik bir güzel. pek beğendik. niceleri olsa yine beğenirdik. yeteneğinize maşallah diyor, blogunuzun da bir o kadar takip edilesi olduğunu söylemek istiyorum.
sinsırıli.
rei

Emir Bey said...

yahu yazıyı okumadığımından değil de bahsi geçen kullanışsız yan çantalrla gezdiğimden o konuya girmedim pek :)

ayci said...

Simdi sirt cantasi deyince aklima hep özgür kizlar, özgür erkekler geliyor.
Birde bu tatilde ne oldu?

Dolmusta öf püf bir halde TROIA sehrine gidiyoruz, birden bir Ingiliz
"MÜSAIT BIRRR YERRRRDE INACAK VARRR" deyince, sirt cantasini alip Izmir yolunda otostop cekince...

ha bir saniye sen tabi baska türlü sirt cantalarindan bahsediyorsun - eh kullanmadik mi yillarca?! :) :) :)

fijibaha said...

ayci: yok ben o ingiliz turist tarzı ozgur insan dagci çantalarına da hastayım