Friday, March 23, 2007

Yanlış Anlaşılan Şarkılar Arşivi

Okulda geçen gün konuşuyorduk ben şu şarkının şurasını şöyle zannederdim şeklinde. Sevgili Emir beyin de bu konulara dokunan yazısını okuyunca,herkesin bişeyler ekleyip gittikçe büyüteceği bir kaynak yaratma fikri geldi.şimdi ben kendi yanlış anlamalarımla başlayacağım.Siz yorumlara yanlış anladığınız şarkıyı,ne olarak anladığınızı belirtin.Katılımlarınızı bekliyorum.

1)SEZEN AKSU'nun hadi bakalım şarkısının bir bölümünü hep şöyle anlamışımdır ah içimiz ne harç hevesler harara hicazlara tacaz tefesler bir yanımız.....eminim siz de anlamamışsınızdır.Not:lütfen orda ne dediğini söylemeyin.ölene kadar gerçeğini bilmeden yaşamak istiyorum.
2)ÇELİK'in Ateşteyim adlı parçasında aklım gitti bir kızayişte hayır mı şer mi.....KIZAYİŞ'i bir fiil zannediyordum.
3)mfö nün unutulmaz şarkısını şöyle zannedenler var.mustafa yağmur var istanbulda özdemir dolu dolu oluyor bilinmez niye hande sözü dinler gibi mahsun ağladım uraza günler ayhan yılmaz oldu senden uzak oluncaa...bunu ben biraz abarttım ama mustafa kısmı gerçek.
4)sevgili lavender de Levent yükselin bir şarkısındaki gerçeği terk etti yar ah! kısmındaki 'yar ah' ı yanlış anlarmış.Ne olarak anladığını bizim hayal gücümüze bırakmış.Bende öyle yapıyorum.rtükle aramız iyi şimdilik.
5)Emirbey Tarkanın unutmamalı şarkısını ''Unutmamalı, o güzel günleri, anılarla gönülleri hoş tutmalı, avutabilmeli." şarkı sözünün sonundaki avutabilmeliyi auta binmeli sanardım.''demiş.copy paste sağolsun.
6)Emirbeyden bi bomba.azar coşar deli gönül bu gözler ah neler görür hasret bana ganadeyiii gözlerim içimde sözleri düyüdüüüp.
7)cheshirecatunderthebed aşkın nur yenginin bi parçasını şöyle yorumlamış- yanar oldum hasretinden vazgeçilmez otelinden bulululu ateş buru allahım sen koru
8)Selen dudu dudu dilleri sarkısını tarkanın çiçek gibi tazecik kıyma gibi tanecik olarak yorumlamış

10 comments:

Emir Bey said...

ben önce yazdığım için gençlere yol veriyorum bu konuda =)

Dilara said...

nihihihihihiih... :)) benm bi tane var ama çok çok ayıp. levent yüksel in gerçeği terk etti yar ah! kısmı. buf:)

Emir said...

lavender:katılımınızdan dolayı teşekkürler.
emir bey : sen de

Bahar said...

hatırlayamadım ben hatırlayınca yazacağım çok var aslında da böle sorunca gelmedi aklıma

Emir Bey said...

azarcoşardeligönül
bugözlerahnelergörür
hasretbanaganadeyiii
gözlerimiçimdesözleridüyüdüüüp =)

super selen said...

bir de dudu dudu dilleri sarkısında tarkanın
çiçek gibi tazecik
kıyma gibi tanecik
var

cheshirecatunderthebed said...

aşkın nur yengi-
yanar oldum hasretinden vazgeçilmez otelinden
bulululu ateş buru
allahım sen koru

sanki hala öyle gibi geliyor bana

melis said...

ya bu konuda yaso nun bişiler yazması lazım aslında.gerçi sözleri baştan yazdığı için hangi parça olduğunu anlayamayabiliriz bile ama...

ben de küçükken çok sallardım ama aklıma gelmedi şimdi bak.neyse gelince belirtirim.

öml said...

sezen aksunun şarkı sözlerine bakmadan gerçekten ne dediğini ilk dinleyişte çıkarabilen bir insan evladı var mı. hele hele hızlı şarkılarında ne dediği hakkında hiç bir fikrimin olmadığı kısımlar var küfür etse he valla diyip dinlemeye devam edeceğim o derece.

Emir said...

Emirbey:kuş dilini andırdı bana bu sözler.aga digi baga digi babında.

Se1en:hoş geldin.blogcu mu oldun sen?abucugubudu.

cheshirecatunderthebed:katılımdan dolayı teşşekkür.sizin ismi de farklı yorumlayanlar vardır tahminimce sezen aksu sözü gibi maşallah.

Melis:hepimiz zamanında salladık diyeceğim ama ben hala sallıyorum.

morbidmortal:bu güzel arşiv çalışmamda görüldüğü üzre sezen aksunun ne dediği anlaşılmıyor.bunu öğrenmiş olduk.