Tuesday, May 27, 2008

Susuz Kaz


evet büyük ihtimalle yaşam süremin içinde susuzlukla karşılaşacağım insanlar bu kafada yaşamaya devam ederse, tüketimin sonu yok, hırsın sonu yok, zenginliğin sonu yok ama hayatın suyun ve petrolün sonu var ve hatta dünyanın.
kendimde dahil olmak üzere, yaşadığımız vurdumduymaz günlere üzülmeyiz inşallah.
susuz kaldığımda umarım ya gençken evdeki musluk damlatıyordu da tamir etmemiştim demem umarım o musluğun bir günde damlattığı suyu belki kaç gün içeceğim.
umarım biz gotumuzu suyla yıkardık şimdi içmeye bulamıyoruz demem .
hadi tamam diyelimki şu anı ve geleceği kendi adıma korumaya aldım su tüketimini kontrol altına aldım, petrol hiç kullanmamaya başladım, hatta ormanlar kurduk hep beraber ve geleceğimizi kurtardık, Şu anda benim gelecekte olmak istemediğim sefalette açlıkta ve susuzlukta yaşayan binlerce insan var onların bugünü ne olacak.
şanssız doğmadık tamam ama şanssız doğanlar nolcak.
peki ben bunları yazdım düzeltecekmiyim herşeyi.
kabul edelim çok sevdiğimiz teknolojik aletler de dahil olmak üzere bir sürü şeyde çocuk istismarı ve köle ticareti var. tamam aç değiller kurak da değil ama zaten ışığı görmeden yaşıyor çocuklar Çin'de hem de içinde , peki ben kullanmasam da olur diyor musun laptop ya da sadece çok zenginler alabilsin, düzeni değiştirelim diyebiliyormusun.
afrika ya pirinç göndermek için 1.5 yıl aynı ayyakkabıyı giyecek misin peki,
yada benim ihtiyaclarım var zenginler yardım etsin mi diyeceksin, peki zenginlerin ihtiyacları yok mu aynı mantıkla bakınca asıl ihtiyac sadece yemek barınmak bilgi değil mi peki,
hani oyleydi
ben ne tasarlıyorum ki ne gerek var ki olan bir ürünün kırk çeşitine neden,
galiba çünkü tek neden sadece insanız ve de sürü de değiliz aslında,
belki de doğal seleksiyon budur
benim dedem savaşmış köle olmamış o yüzden rahat yaşamaya hakkım var diye mi düşünmek gerek, babamın babası çok çalışmış hemde okumuş, babam da okumuş ve çok çalışmış o zaman okumayan ve çalışmayanlar da acı çeksin mi diyeces
işyerindeyim moralim bozuk o yüzden böyle abarttım aslında bu kadar siyah beyaz değil gri de var ama o da fedekarlık ister.
bir de insan evladı kendini hep önemli zanneder bil ki hiç önemin yok
şu an afrika da, darfur da doğmuş bir insan olabilir ve sadece bir gün daha hayatta kalmaya çalışıyor olabilirdin, ölsen sadece 2-3 kişini haberi olacağı.
aslında ben kötümser deeğilimdir. herşey kötüye gitmez
keşke bir excalibur da ben bulsam
kalem kılıçtan keskindir.

2 comments:

kulturalfungus said...
This comment has been removed by the author.
kulturalfungus said...

hayat siyah veya beyaz değil. füme. belki lacivert.