Thursday, March 6, 2008

KOMANİZ REJİMMM

hayatımda ilk defa rejim yapmayı hatta rejim demeyelim yediklerime dikkat etmeyi düşünüyorum. çünkü hayatımın en kilolu dönemindeyim hiç bu kadar ağır olmamıştım.

bir de beni üzen ya da sevindiren daha tam karar veremedim, benden şişman gözüken insanlardan bile kafadan 5 kilo ağırım nasıl oluyor anlamıyorum.

hayır zapzayıf olmayı düşünmüyorum ama bundan tam 8 ay önce ideal kilodaydım. ona kadar düşsem iyi olur. kiloyu nasıl verdim ve nasıl aldım. öncelikle askere gidip geldiğimde kilomda bir değişiklik olmamıştı. ancak o yaz bizimkilerin yanında alanya da otel de çalışınca, sıcaktan hem cok kalori yakıyor insan hem deyemek yiyesi gelmiyor, bayaa kilo vermeye başladım. sonrasında istanbul da evde geçirdiğim bir dönem de bir kere zaten evde boş oturdugumdan hiç yemiyordum. ve bu arada hipertiroid* olarak acayip kilo verdiğim bir döneme girdim. sonrasında işe girip duzenli ve cok 3 oghun yemek yemeye baslayınca bir de hipertroide karşı ilaç kullanmaya başlayınca bir anda kilo almaya başladım. işe girdiğim gunden bugune 18 kilo aldıgımı düşünüyorum(11 ayda). şimdi yemek yemeyi azaltma kısmıyla ilgili avantajlarım ve dezavantajlarım var.
avantajlarım: çok üşengeç oldugumdan hayat boyu acıksam bile kalkıp gitmediğimden benim için açlık hissi yoktur. mesela aç uyuyabilirim. tatlıyı çok sevmem.

dezavantajlarım : eğer usenmediğim bir anıma denk gelirse hem çük güzel yemek yaparım yapmayı severim çok güzel yerim. bu arada şu anki yaşantımda ki en büyük zevkim yemek yemek. nasıl açlık hissim yoksa tokluk hissim de yoktur.coca cola yı seviyorum. zeroyu deneyecem belki lezzeti hakkaten aynıdır yada pepsi max nede olsa aysun kayacı.


bir başka avantajda şu eti form un veya ülker mavi yeşilin pirinç ve mısır patlağı zımbırtısı varya ona bayılıyorum. acayip seviyorum hele yogurtla ayranla harika oluyor tabii ben onu bugune kadar hep yemek ustune patlamış mısır yer gibi yedim. bundan sonra yemek niyetine.

şimdi şoyle bir yemek azaltma yapacam abartmayacagım ama herseyden yemeye devam edecegim asla formaliteden bişi yemecegim yani bazen insan yemek yemeye ihtiyacı olmadıgı halde saati geldi diye yer ya ben yemeyecegim.

hipertiroid = boyle guatrın tersi metobolizman fazla hızlı çalışıyor hormonların yuzunden. mesela gecen kış hiç palto giymedim ve vucut sıcaklıgım her daim cok fazlaydı.

herkese saglıklı ve ideal kilolu gunler dilerim

4 comments:

Anonymous said...

ben de rejimdeyim .herkes rejimde olsun kimse yemek yemesin istiyorum.bunun devamında ne yapmam lazım ne önerirsiniz sayın doktor diye bir şey söylemem gerekirmiş gibi hissettim kendimi.

acaba mercinnaak köftesi kilo yapar mı=)

Anonymous said...

"çük güzel yemek yaparım"

lilo

gulsen said...

sadistmiyim neyim çok güldüm ayol...

yalnız ben bu kilo işini bu kadar ciddiye aldığını düşünmemiştim. ona da üzüldüm azcık, boşver be bahadır ben seni böyle de seviyom, göbek ağır bi hava verdi sana bence, efendi oldun vallayi :P

onun dışında bence de herkes rejimde olsun, çevre motivasyonu çok önemli, yani kötü arkadaş gazıyla yediğim büyük boy milka çukulatalar, hünkar beğendi üstüne yenen kaymaklı ekmek kadayıfları... bunlar hep kötü arkadaş edinmenin sonuçları... böyle iri oğlan çocuklarıyla takılmıcaksın yemek yemiceksin bi kere, yiyip yiyip kilo almayan mendebur insanlar... ben bunu bilir bunu söylerim, mümkünse sağlıklı beslenme takıntılı kızlar iyi oluyo... (bahadır sen oğlan olanını bul)

gülşen

gulsen said...

bu arada puahahha "expertise" kim ya? ben mi oluyorum? gerçekten çok uzman bi kişilik hissettim kendimi...