Saturday, November 21, 2009

İstanbul İstavrit


mavi jeans in istanbul serisi
gelmiş geçmiş herhalde en başarılı
tshirt serisi oldu türkiye deki neredeyse herkesin en az bir tane olmak üzere istanbul tshirt u var
en meşhuru da başlıkda da adı geçen
istanbul istavrit
bende hiç yok mesela çünkü çok kişide var diye uzak durdum

neyse
çok uzun zamandır üretiyor mavi bunları bir de ara ara tasarımcıların arasına karışıp onlara tasarlattırıyor. rockn coke da genclere tasarlattırıyor. kullanıcının düşüncesini öğreniyor.

resimde gorunen tasarim da ayiptir soylemesi yengenize ait.

pasajlardan tshirt almanın en tepe noktasındayken esprili tshirtlerin acayip sattığını gören mavi turkiyenin heryerine dağıtım yapma potansiyeli bu maliyeti düşük ama olmassa olmaz ürünleri kullanarak bu pazar da herhalde kimsenin düşünemediği başarı elde etti


hemde istanbul un kendi çekiciliğini ve türkiye çapındaki ileri olma durumunu bir pazarlama yöntemi olarak kullandılar
gerçekten pazarlama dehası marka imajı açısından da çok işe yaradı
o kadar ki bu tshirtler le başlayan istanbulla özdeşleşme hikayesi
sonunda ana reklam kampanyaları ve sloganları oldu
neticesinin her açıdan parlak olduğunu düşünüyorum

1 comment:

gulsen said...

Benyaptım resimdeki tüşörtü, elceğizimle wörkşapta yaptım... üretilceğini bilsem daha güzel yapardım...
Ama artık üretmiyolar sanırım, zaten hiçbi dükkanında da satılırken göremedim, ürettik diye beni kandırdılar bence, üç tane de numune yolladılar :P