Tuesday, July 3, 2007

kolonya

kolonya: insanların kendilerini kokutmak için sürdükleri ve anavatanı alamanya nın köln(cologne) sehri olan sıvı. ancak türkçede bu ilk olarak serinletici ferahlatıcı alkollu ve limonlu sıvıyı akla getirmekte.

ve utanmıyorum sıkılmıyorum söylüyorum. benim kolonya bağımlılğım var bunu antalya lı olmaya da bağlıyabilirim

tv izlerken çıplak viücuduma döküp en ufak esintide serinleme olayına ayrıca hastayım
burnuma cekip cekip ferahlamaya ayrı.
ve de ben eskiden insanlara cogunlukla bayan kişilere artizlik yapmak için elime kolonya döküp yakardım yanan el çok güzel gözükür.
bir de bayan milleti ateşe hükmeden erkeklerden hoşlanır.(iç gudusel bişi olabilir ama %95 tir)
neyse bir gün ben kolonya bulamamıştım da elime aseton dokup yakmıştım. heralde o dah çok ısıtıyordu ki elim yanmıştı ama kızlarada caktırmamak için gayet yanmıştı elim 3. derece yanık olduydum alimallah
ama zamane kızları kolonya dan tikksiniyorum anlamıyorum neden
tamam sevme de bu kadar tiksinecek ne var anlamıom
yani butun kızların önceki erkek arkadaşı dolmuş çu mu ki onu hatrlamak mı istemiyor nedir
hoş koku olarak bende kullanmam ama seviom işte saçıma dökmeyi kafamın ustunden hep akar da akar tam gozume akar ama tutamıyorum kendimi
pıst pıst lısıda çıktı başta onyargıyla yaklaştım ama onun da kendine has bir ferahlatışı var ki anlatamam yaşanır sadece
ayrıca yörelere gore bazen tutunlusu de varki işte o kötü bayaaa
ancak bende extraordinary objects diye bir kitap var orada vardı tütün kolonyası
bir de arko traş kolonyası vardır ki pis kokar
ama çok satar onun hikayesi de şöyle anlatılır:

" Ali taran var hani reklamcı falan, arko gelio diyoki bak suratı tahriş etmeyen bir şey yaptık diyo, ali de diyor ki olmaz turkler suratına traştan sonra suratlarını yakacak bir şey sürmek ister diyor ki çok da doğru diyor ve ismin koyuyor arko traş kolonyası diye
ondan sonra böyle bir ürün ortaya çıkıyor ucuz after shave ve arko deliler gibi aklınız durur para kazanıyor bu üründen"

johnson's bebek kolonyası da bağımlılık yapıordu kokladığında hoşuna gitmiyor ama surekli koklamak istiyorsun

işte kolonya benim için önemlidir heleki yaz aylarında elimden burnumdan düşmez cilde iyi
gelir sivilceyi alır ferahlatır
bidonda çıkardılar şimdi galonuna oduyorum 2 dolar dokuyorumda dokuyorum üstüme
bir de ne koktuğunu biliyorum ne limon kokuyor işte
nedir abi, parfüm dediğin şey karışık baharat kokusu
ne demek bu şimdi
yok karışık çiçek ve okyanuz kokusu
hade len
eyüp sabri tuncer, selin, boğaziçi, pereja.......

11 comments:

Anonymous said...

ben mesela az önce bir sivri sineği öldürmek için kullandım kedisini :)

deryik said...

bana şehirler arası otobüsleri hatırlatmakta. kolonyalı mendil dağıtıyolar ya hep. yol tutar beni, ondan hazzetmiyorum.

ama yine de annemin teyzesinin limonlu kolonya şişesinin yeri ayrı. o güzel kokuyo tuhaf bi şekilde :)

Emir Bey said...

yahu of zamana kızlarının uyuz olmadığı ve gerçekten çirkin olan kaç tane şey var ki !

kolonya yahu en güzel şeylerden biri eline dök temizlen serinle mikrop kır kızar, ne bileyim ama al ikram etmeye kalak

aayyyyhhh iğrançsııığğğnnn ööğğghghkk felan oluyorlar hemen tokadı çarpınca da dövdü oluyor bir de

son cümlede adres mi evrdiniz bizim okula mı geleceksiniz anlayamadım bir mesaj sezdim ve doğru yorumladıysam, selen hanım ı falan alıp bizim oraya eheheheh :)))

cheshirecatunderthebed said...

fısfıslar güzel ama o renkli olanlar ne öyle yahu
kolonyanın gelenekselliğini bitiriyor.bir de poposiller var kolonyalı mendilin kurulmuş tahtından yararlanıyorlar birkaç senedir hiç onaylamam.bir kolonyalı mendil vardı arkasında beğenirseniz sevdiklerinize tavsiye ediniz yazıyordu

cheshirecatunderthebed said...

...
kolonyağı dediğin boğaziçi olur ben antalyada eyüp sabri tuncer bilmez idim. eyüp sabri tuncer ay gaz ipra gaz

ayci said...

zamane kizlari, paketlerde ki islak mendillerden hoslanir. eli kolu agzi ve kemerli burnu pedikürlü medikürlü olan erkeklerden hoslanir. Zamane kizlari...baslarsam bitmez gibi bir durum.

Ama bir amca vardi, alkolikti birde iki tane saci vardi, onlari kolonya ile yapistirirdi keline. Kolonya = alkolik yasli iki sacli amca!

Ha birde adi Selahattin olunca, gelde tiksinme!

grkm said...

ya bu yaşla ilgili birşeymi acaba.yaşım ilerledikçe kokuya karşı daha duyarlı olmaya başladım.kokan herşeyi koklamalıyım sanki.burnumu heryere sokuyorum. bu son moda parfümler den nefret ediyorum.kolonya ve gülsuyu manyaklığım basladı.şimdi takıntı olarak en iyi gül suyunu bulmaya çalışıyorum.hatta belki gül yetiştirir dikeninede katlanırmıyım diye düşündüm.ayrıca cilde de iyi geliyor tavsiye ederim.

kulturalfungus said...

halkı yanlış bilgilendirmeyelim. kolonya: i. [kolön'yã] Fr. colonne + yağ. At, keçi, sansar gibi çeşitli hayvanların kalın bağırsak kolonlarından çıkan pıştıların yüksek basınç altında sömürülmesi sonucunda elde edilen güzel kokulu yağ.

aynı şekilde son zamanlarda kolonya yerine satılan baby oil'ler de bebeklerin yüksek basınçlı tüplerde sıkıştırılarak yağ çıkarımı sonucudur.

curie said...

kolonyanın bir diğer kullanıldığı alan da gaz vb şeyler olmadığında mangal yakımıdır.
bir de ortaokuldayken böyle sıraların üstüne kalp şeklinde döker ateşe verirdik,pek sevimli olurdu.
bir de her limon kolonyası aynı kokmuyor sanki,bayramlarda gittiğim her yerden farklı bir kokuyla döndüğümü bilirim.
ha bir de tarişin lavanta kolonyası da hoş kokar,herkes sevmese de.
son 'bir de' nişanlarda falan çikolata kolonya kombinasyonu hep ilgimi çekmiştir..

fijibaha said...

eyşın: ayrıca kolonya sivri tarafından ısırılan yerlere sürüldüğüünde de kaşıntıyı alır

deryik: yaşlı insanların kolonyası güzel olur çünkü onlar eczaneden alırlar büyük cama kavanozdan pısk pısk diye doldurursun küçük tüpr sonra da vanasını açarsın altından bu dev kolonya damacanası da ayrıca sevdiğim bir alettir

emirbey: aferim buradan sana son cümlelerle bir şey anlatacağım anlamışsın onu da ne olduğunu anlamamışın

cheshirecatunderthebed: o kolonyalı mendili bende biliom süperdir bir de kolonyyalı mendil resimleri nedense hep beyaz ustune mavi deniz kıyısı remi olur

ayci: alkolik adam iyi ki içmiyormuş onu

grkm: araştır araştır eski kokuları kim bilir daha neleri sveceğiz demek ki bütün yaşlıların ortak zevklerinin olması tamamen yaştan mış ermiş likten miş...

harun: dünyanın en eski ve en başarılı "kelime anlam oyuncusu" beyefenddi sizleri burada görmek ne mükkemmel bir duygudur
oy oy cultural fungus günleri geldi aklıma ayrıca yazılarınızı da bekliyorum

curie: kolonya ve ateş ilk okul yıllarında evde çok yangından dönmedim
evin içinde neleri yakmadım ki


ayrıca kolonya konusunun bu kadar ilgi çekmesi beni mutlu etti

Anonymous said...

Ben almanyadan sevgi, gercekten cok guzel bir blog, eger twitter veya facebook sayfasi varsa hemen
ekliycegim.