Thursday, May 17, 2007

şenlik şenlik

Geçtiğimiz hafta sonu ODTU de idim.
Şenlik vardı eski okulumda. Cumartesi gündüz çarşı karşısı olan boklu dere kenarında küçük sahnede gruplar vardı. Son gruptan önceki grup harika idi. Ve bir kez daha fark ettim ki rocknroll yükselmekte tekrar. KKM nin otoparkında radyonun standı vardı oradan müzik çalıyorlardı. Onlara kızdım çünkü sortaç ve ibo çaldıklarını duydum şakasına bile olsa çalmamaları gerekiyordu.
İşin daha korkunç yanı oynayanlar vardı. Ha ben de çalsa oynarım ama orası da ODTU be orada oynamam. Ayrıca en popülist yaklaşımla bile çalmamaları gerekiyordu sanki radyo da çalıyor muydu. Marka kimliği denilen şeyin içine edilmedi miydi? Neyse çal dans ettirmek istiyorsan gene normalde radyonda çaldığın parçalardan çal. Bazen kızarım.
Neyse daha sonra ODTU stadında Brainstorm ve Pentagram konseri vardı.
Brainstorm ki sabancıda mı ne çıkacakmış emirle Gebze nasıl gideriz diye kara kara düşünürken karşıma çıkıverdi ki hastayım ben onlara süper bence şarkıları.
Bende dedim ki ya bunları sahnede yuhalamazlar inşallah çünkü ODTU seyircisi zordur. Pentagrama gelmişse onu ister veya onun gibi bir şey. Ama adamlar cıktılar ve ilk şarkıdan sonra milletin ilgisini ikinci şarkıdan sonra da baya bayaa kendilerini dinletmeyi basardılar. Akabinde sahneden konuşarak iyice avuçlarının içine aldılar seyirciyi. Sahnede şirin tavırlarla milleti yalakaları ettiler. Ben zaten severdim bayaaa takdir de ettim. O sırada ODTU stat da 8000’e yakın adam vardı.
Neyse hemen sonra Pentagram sahneye çıktı onlar için bir şey söylemeye gerek yok zaten harikalar ve beklide kendilerini yıllardır en çok seven kitlenin önüne çıktılar. Bütün ekibi ve hatta sevmesem de ogunu de getirmişlerdi. Murat ın sesi süper ogunun ki değil ahhahhahhahha. Neyse bana tek mantıksız gelen şey Ogün çıktığında murat sahneden inio. Murat çıkınca öbürü sonra da beraber bir şarkı söylüyorlar . lan siz küs müsünüz? Ne ayak? Beraber soyleyin işte efendi gibi. Harika bir konser harika bir gece idi. Bir başka olayda ben 4 teyken 2003 de de gelmişlerdi ve yeri göğü oynatmışlardı ama o zaman bir neyzen getirmişlerdi ama bu sefer yoktu ve. Elin gavur Breynstormu bile işte rakı kebap güzel gene gelecek ben derken, bunarla ODTÜ diye anırdı sadece. Ki ben onların 2003 konserinin onlar için önemli olduğunu biliyorum. Çünkü 2003 ODTU den sonra Bostancı konseri verip ayrılmışlardı. Neyse canım fark etmez gende mükemmeldi. Biz saha içinde tommaysterin yanında durduk. Bence acık alan konserlerinde ses en guzel bu tommaysterin yanında olur. Daha sonra milletin hep birlikte zıplamasından dolayı sahanın sulama sisteminin boruları patladı ve önümüzdeki grup converseleri ıslanmasın diye kaçtı nerde eski metalciler. Ama biz de bu sayede iyice geniş bir yerde durmuş olduk. O sırada da en az 12000 kişi vardı. Ve her şarkıyı herkes hep bir ağızdan soyluyordu. Kız arkadaşla headbang yapmakta guzel ancak kendisini durdurmak zorunda kaldım.

Sonra pazartesi sabah istanbulda idi. Emer gitmiş baksa bir okulum olan Mimar Sinan şenliğine onla buluşmaya gittim. Bülent Ortaçgil vardı neyse bayıktı biraz ama ortam süper idi.
Neyse esas ertesi gun de Galatasaray uni. Senliğine gittim emer erkenden gidip JUKEBOX izlemiş ben onu kaçırdım. Akabinden çıkan kaçak adlı grubu ve dagha akabinden çıkan Aylin Aslım ı izledik. Kaçak adlı grubu ilk defa dinledim ve çok begendim çok temiz çalıolardı ve kendi besteleri gaza getiren cinsti. Ama bir silov şarkıları kotuydu arabesk rock 84 tarzıydı.

Aylin Aslım is harika idi .Acayip güzel sesi ve eski albümün de bulunan ve elektronik olan şarkıları güzel duzenlemişler sahne için .Ve baksa gruplardan söyledikleri şarkıları da çok akıllıca seçmiş ve bütün sahne de durduğu her dakikayı bilinçli olarak tasarlamış çok takdir ettim sesi güzel kendide güzel bu arada bizim Selen hanıma benziyor değil ikisi aynı kişi

3 comments:

Emir Bey said...

pentagram konseri istiyorum ama bilinçli pentagram seyircisi de sitiyorum bostancı daki gibi çoluk çocuk değil sahnede 3 elektronik gitar görmek istiyorum demir demircan adlı uyuz herif de çalsın istiyorum !

Emir said...

2. satırda niye terbiyesizleştin anlamadım.

fijibaha said...

dogru soyluyorsun
bilinçli seyirciyle cok kyifli oluyor.
ancak artık herhangi bir pentagram konserinde mutlaka coluk cocuk
olucak onları da kazandığımız için sevinmeliyiz